INDONEZIA -Jakarta








                                             JAKARTA

       Dupa un zbor lung cu escala in Qatar-Doha,am aterizat in Jakarta ,capitala Indoneziei ,situat la nord-vest de insula Java.Este cel mai mare oras al  Indoneziei ,8.899.567 de locuitori. Presedintele Indoneziei  este Joko Widodo iar moneda oficiala este Rupia Indoneziana. Dupa ce eu si grupul inscrisi in acest circuit ne-am cazat la hotel si am fost la o casa de schimb valutar pentru a schimba banii,  am inceput  vizita cu Muzeul National  numit Gedung Gajal care a fost deschis oficial in anul 1868  . Muzeul are cea  mai bogata si cea mai mare colectie de arta Hindusa si buddhista din vechea Indonezie,are o colectie de 61 600 artefacte preistorice si antropologice  si 5000 de artefacte arheologice din toata Indonezia si Asia.                                                                    

  Daca va intrebati cine este noul meu prieten,elefantelul din bronz,sa stiti ca este  cadou de la regele Chulalongkorn din Siam pentru Batavia( asa s-a numit Jakarta in timpul coloniei Olandeze)  in anul 1871. 





    Inainte de a vizita cea mai mare moschee din Asia,am aruncat o privire catre monumentul Indoneziei,din pacate am fost nevoiti sa facem poze de la indepartare pentru ca era inchis,am fost dezamagiti cu totii pentru ca facea parte din programul circuitului.

                                             Monas 

     Monumentul national al Indoneziei ,proiect al primului Presedinte Sukarno ridicat in memoria eroilor tarii care si-au pierdut viata in conflictele militare contra dominatiei colonistilor .Constructia a inceput in anul 1961-1975 si are inaltimea de 117,7 metri .Daca ajungeti in Jakarta nu ratati ocazia de a urca in incita cladirii de unde se poate vedea intregul oras.

 




 



      Moscheea Istiqlal, care inseamna in limba araba "independenta"este cea mai mare din Asia,  a fost construita pentru a sarbatori independenta Indoneziana,are sapte intrari ,sapte porti denumite dupa numele lui Dumnezeu in Islam,cifra reprezentand cele sapte ceruri.Fantanile sunt la parter,sala de rugaciune si curtea principala se afla la etaj .Cladirea se compune din doua structuri dreptunghiulare conectate,una principala,una secundara.Cladirea principala este acoperita cu un dom circular cu diametru 45 de metri ,cifra reprezentand de fapt anul 1945 ,Proclamatia de Independenta din Indonezia

  Moscheea a fost deschisa oficial in 23 februarie 1978





                                                                












   


    Aceasta poza cu domnul ghid local a fost facuta pentru a pecetletui iertarea,pentru ca nu am reusit sa vizitam monumentul Monas si pentru ca mi-a placut foarte mult in aceasta moschee musulmana  care este vizitata de o multime de celebritati si in care musulmanii se simt mai aproape de Allah .

    Ce am mai vizitat in Jakarta? Inainte sa mergem la hotel am mers in piata Fatahillah din cartierul Kota Tua,orasul vechi,mai exact vechea Batavia,actuala capitala a Indoneziei pana in anul 1942 s-a numit Batavia apoi invadata de japonezi numele i-a fost schimbat in Jayakarta ,care ulterior a devenit Jakarta . De la sfarsitul secolului  al XVI-lea o mare parte a Indoneziei actuale a fost colonie olandeza.Indonezienii si-au declarat independenta la sfarsitul celui de al doilea Razboi Mondial,obtinuta abia in anul 1949. Am vizitat asadar aceasta frumoasa piata incarcata de Istorie,ne-am relaxat la o cafea buna in cafeneaua Batavia ( cafenea de la inceputurile sexolului al XIX-lea),am vizitat de asemenea si portul vechi .

      







   









 Cafeneaua Batavia






                                                                                                 Portul vechi






  In piata Fatahillah se pot inchiria biciclete si palarioare ,dupa cum vedeti eu nu m-am rabdat si am inchiriat ambele,din pacate timpul a fost scurt si nu am pedalat decat in jurul pietii 😆 .Dupa ce ne-am intors la hotel eu si prietena mea  am fost la shopping si sa ne plimbam cu tuk tuk(vehicul cu trei roti),o experienta extrem de adorabila .  In incheiere vreau sa precizez ca mi-a placut foarte mult Jakarta,un oras vesel,oameni harnici si.......foarte multa aglomeratie  . Am sa continui cu urmatoarea parte  Bogor si Yogyakarta (templele Borobudur si Prambanan ) pana atunci sper sa va placa palarioara mea Indoneziana 

   

 

































Comentarii

Postări populare de pe acest blog

INDONEZIA -Yogyakarta